Międzynarodowość
Wielokulturowość to jedna z charakterystycznych cech naszej szkoły. Nasi uczniowie pochodzą z różnych krajów, mówią różnymi językami, mają różny światopogląd społeczny.
Dzięki możliwości kształtowania osobowości młodego człowieka w takim środowisku uczy się on tolerancji i otwartości. Poznaje i szanuje odmienny system, dlatego naszych uczniów cechuje otwartość na drugiego człowieka.
Szkoła Podstawowa otwarta na cudzoziemca czy reemigranta.
Dzisiejsza szkoła, zwłaszcza w takim miejscu jakim jest wielokulturowy Kraków, musi być otwarta i przygotowana na przyjęcie dziecka cudzoziemskiego. Niestety większość szkół boryka się z trudnościami jakie przysparza im kształcenie ucznia przybywającego z innego systemu edukacyjnego. Liczne klasy, brak doświadczenia w kształceniu międzynarodowych dzieci, niedostosowanie form i metod pracy do potrzeb ucznia – obcokrajowca to najczęściej podnoszone przez rodziców kwestie, które dyskwalifikują publiczne placówki jako odpowiednie do edukowania dzieci cudzoziemskich.
Nasza szkoła, bazując na doświadczeniu w nauczaniu międzynarodowej młodzieży zaczerpniętym z macierzystego liceum z powodzeniem kształci i wspiera dzieci przybywające z różnych zakątków świata. Małe grupy klasowe, możliwość zindywidualizowania podejścia do ucznia, dwujęzyczne nauczanie czy zwiększenie godzin j. polskiego jako obcego to tylko nieliczne atuty Kolegium Europejskiego przemawiające za właściwym przygotowaniem naszej placówki do przyjęcia dziecka cudzoziemskiego.
Z wielką troską i uważnością wspieramy młodego człowieka za którego edukację czujemy się najzwyczajniej odpowiedzialni. Wykwalifikowana, dwujęzyczna i otwarta na wielokulturowość kadra pedagogów czuwa nad prawidłowym i szybkim przebiegiem procesu adaptacji w nowym miejscu. Dobór pożądanych i właściwych form pracy do indywidualnych potrzeb ucznia cudzoziemskiego - dla naszych nauczycieli nie jest wyzwaniem tylko naturalnym działaniem.
Dokładamy wszelkich starań, aby każdy uczeń bez względu na swoje pochodzenie czuł się częścią naszej „kolegialnej” społeczności.