- - - - - -
A+ R A-

Projektujemy rzeczywistość - praca metodą projektu

 

Uważamy, że praca z uczniem metodą projektów jest jedną z najbardziej efektywnych metod nauczania, stąd często realizacja przedmiotowych bloków tematycznych przebiega właśnie w ten porządny przez nas sposób. Każdy młody człowiek odczuwa potrzebę kreowania otoczenia, chce działać – my pomagamy mu tylko uwolnić drzemiący w nim potencjał i towarzyszymy wiernie w działaniu.

Dajmy uczniom szansę na popełnianie błędów

 

„Młodzi ludzie, zaczynając formalną edukację, najczęściej mają częściowo rozbudzoną kreatywność i ciekawość świata. Jak mocno są ciekawi świata, zależy oczywiście od domu rodzinnego. Zadaniem nas, nauczycieli, jest spowodować, że opanują oni konkretne umiejętności i posiądą konkretną wiedzę. Często miejsca na rozwijanie pasji i samodzielne działania w szkole nie ma zbyt wiele. Stąd duża część młodych ludzi przestaje zadawać pytania i dziwić się światu. Nie widzi rozwiązań nawet uciążliwych dla siebie problemów i zaczyna biernie czekać na pomoc dorosłych opiekunów.

Realizacja uczniowskich projektów pozwoli uczniom być sprawcami zmian. Pozwoli im planować, mylić się i wyciągać wnioski. Najważniejszą korzyścią jest właśnie mylenie się i popełnianie błędów w tak bezpiecznych warunkach, jak szkoła i troskliwy nauczyciel, opiekun. Oczywiście ludzie dojrzali potrafią wyciągać wnioski z cudzych błędów − ale własne błędy mogą nauczyć najwięcej.”

 

Projekt jest dobry na wszystko, Barbara Podgórska